1 Ocak 2011 Cumartesi

Şizofren Replikler-7


25

dokunmayın... bırakın diyorum size, çekin ellerinizi üzerimden.
hayır kalkmak istemiyorum yerden bırakın. defolun gidin başımdan.

acımayın bana, acınacak bir halde değilim ben. ayaktayken yoksanız yanımda, gidin, düşüncede olmayın. lanet olsun bana. beni düşüren bana, hayatımda kimseyi isteyemen bana, hayatımın içine eden bana, konuşmayan bana...


26

gel doktor gel, ama sakın uzatma ellerini, niyetlenme kaldırmaya yerden beni.
... düştüm doktor. yürüyordum, kendimle. böyle seyrediyordum etrafımı. zor geldiğini hissettim birden susmanın. konuşmaya başladım kendimle sustum sonra. konuşanlara baktım etrafımda sustular sonra. sessizliği dinledim sonra.bir çığlık duydum doktor, çok derinlerden gelen bir çığlık. hani böyle bir kuyunun içine bağırırsın, sesin çarpa çarpa gider kuyunun en dibine sonra döner gelir sana. kendi sesinin derinliğini duyarsın ya öyle birşeydi bu da. çok derindi doktor, çok dertliydi, belliydi. acı çeker gibiydi, gelen ölümdü sanki, ölümü istememezlik gibi birşeydi. baktım doktor gittim çalıların arasına baktım, bankların altına baktım, insanların ceplerine baktım, insanların ellerine baktım, insanların gözlerine baktım yoktu doktor bulamadım.
...
ama doktor çok derindi böyle acı çeker gibiydi. acı çeker gibiydi doktor, acıdan değildi doktor, hissettim, acının sonunda ölümü görür gibiydi, ölümü istemiyor gibiydi, yaşamak ağır basıyordu doktor, duydum. duydum o çığlıkta doktor, yaşamanın güzelliğini.


27

umrunda değildi kimsenin doktor, herkes, eğleniyor, gülüşüyor, kavga ediyor, şarkı söylüyordu… kimsenin, hiç kimsenin umrunda değildi o çığlığın yaşama isteği. herkesin tek derdi kendisiydi ve görmüyorlardı doktor, doktor, görmüyorlardı hiç kimseyi ve duymuyorlardı acı çeken, uçurumun kenarında bir el bekleyen, elleri.


28

anlamadım doktor şurda yürüyordum birden düş-tüm. doktor, ihanet ettirme kendime bırak ben kalkarım. bak kalktım işte.
...
önemli değil doktor bileğimi burktum heralde. en fazla odama kadar topallarım. bir iki saate geçer. hadi görüşürüz doktor.
...


29

doktor... doktor... doktor... heyyy... doktor...
buldum doktor, buldum. doktor gördüm. çığlığın sahibini acı çekiyor doktor, hem de çok. demiştim ya hani. böyle işkence görüyor gibi, ama işkenceden değil, işkencenin sonunun ölüm olduğunu görür gibi. acı işkenceden değil, yani yaşama arzusundan. o arzuyu yok etmelerinden. o arzuyu yok etme çabalarından doktor.
doktorr...
çok acı çekiyor. böyle uçurumun kenarında gibi. yıllardır ufacık bir dal parçasında asılı kalmış gibi. o dalı bırakamıyor doktor, yaşamak ağır basıyor gibi doktor Nazım’ın dediği gibi. doktor belki ölmek, yani o dalı bırakmak daha kolay, daha az acı verici, ama ölüme inat yaşıyor doktor. kurtarılmayı bekliyor. kabul etmedi benim kurtarma teklifimi. lütfen doktor bir de sen dene.
...
odamda doktor orda öylece duruyor. ama acı çekiyor doktor belli.
...
gel doktor banyoda. işte bak doktor görüyor musun?
...
doktor bak işte tam senin önünde, aynada.

Celal YILDIZ
00:56 / 31 Ocak 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder