17 Aralık 2010 Cuma

Şizofren Replikler-4


14
Doktor, bu kim ?
...
hayır tanımıyorum.
çıkar mısınız dışarı ?
çıkmaz mısınız ?
doktor, çıkartır mısınız ?
teşekkürler doktor, iyiki varsınız.
biliyor musunuz bir tek siz kaldınız!
...
O mu ?
ooo o gelmiyor artık.
niye bilmiyorum. en son üç gün önce geldi. bir daha uğramadı.
geleceğini de sanmıyorum.
...
bilmiyorum!
...
evet az önce gelen anımsattı onu, ama değildi. doktor, yapma Allahaşkına. bunamadım heralde daha bu yaşta.
o değildi diyorsam değil...
zaten artık önemli de değil.
kusuruma bakma doktor sesimi yükselttiğim için.


15
Doktor, evli misin ?
çocuğun var mı peki ?
...
ne güzel…
pazarları beraber kahvaltı yapıyor musunuz ? kızarmış ekmekte oluyor mu kahvaltıda ? peki ya tereyağı ? çıkıp birşeyler yapıyor musunuz doktor ? mesela en son ne zaman gittiniz Anıtkabir’e ?
ne güzel.
insanın hala gözleri doluyor mu orda ? eskisinden daha mı çok doluyor ? peki öyleyse bu haftada Gençlik Parkı’na gidin bence. Hem güzelleştirmişler oraları, gazete de okumuştum.
Doktor kusuruma bakma, o kadar güzel şey varken dışarda (sizin için) eşinle, çocuklarınla eğlenmek, ellerini tutup parkta gezmek varken, seni burada esir ettiğimiz için.
Biz burda mutluyuz ama, sana fikrini sormadılar de mi ?
...
yapma doktor, yalan söyleyemiyorsun. hem hipokrat yemininize ne oldu ? beni kırmamak için öyle söylediğini biliyorum.


16
doktor!
yaşamak güzel şey de mi ?
...
evet benim içinde güzel.
“Bir ağaç gibi tek ve hür…”
yok doktor ben şiirin sadece bu kısmını seviyorum. devamını siz söyleyin.
Replikler değişiyor doktor,
insancıklar gibi,
tabiat gibi,
hayat gibi...
ben ?
ben aynıyım doktor,
ben gibi...


Celal YILDIZ
11:49 / 20 Kasım 2009

2 yorum:

  1. çok hoş etkileyici yazılar hep merak etmişimdir şizofren insanları görmek nasip olmasada yazılarınızdan yeterince fikir sahbi olabiliyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. çok hoş etkileyici yazılar hep merak etmişimdir şizofren insanları görmek nasip olmasada yazılarınızdan yeterince fikir sahbi olabiliyorum teşekkürler

    YanıtlaSil